יום שישי, 4 במרץ 2011

מימוני או תפעולי?

תופעת הליסינג התרחבה והגיעה גם אל ציבור הלקוחות הפרטיים אשר רוכשים רכב חדש בעסקת ליסינג. יחד עם זאת, מעטים הם האנשים הפרטיים אשר רוכשים רכב בעסקת ליסינג תפעולי? מה ההבדל בין ליסינג מימוני ותפעולי? ובכן, קיימים מספר הבדלים ובכדי להבין אותם לעומק עלינו להבין כי עסקת ליסינג היא למעשה עסקת מימון בעלת מרכיב קרן ומרכיב רבית בדיוק כמו הלוואות אותן לוקחים מהבנק.

ההבדל בין ליסינג להלוואה מהבנק מתחיל בעובדה כי מדובר בעסקה מימונית לרכישת רכב בלבד אותה ניתן לקבל באחת משתי צורות : ליסינג תפעולי וגם ליסינג מימוני. ליסינג מימוני משקלל את שווי הרכב הניתן ללקוח אל מול סכום המקדמה וערך נוכחי של התשלומים החודשיים בתוספת הרבית המגיעה לחברת הליסינג בתמורה למרכיב הזמן. בליסינג מימוני הבעלות על הרכב שייכת ללקוח ובתום תקופת הליסינג יכול הלקוח לשלם לחברת הליסינג את מחיר המחירון של הרכב או להחזירה לחברה.

ליסינג תפעולי לעומת זאת, משקלל בערך העסקה גם את שווי הטיפולים השוטפים של הרכב, עלות רישיון הרכב ופוליסת הביטוח. למעשה, בעסקת ליסינג תפעולי הלקוח למעשה מבטיח כי הרכב לעולם לא ישבות ואין הוא צריך לשלם על דבר מלבד הדלק שגם עליו לעתים אינו משלם במידה והרכב נתקבל ממקום עבודתו כשבמקרה כזה מקום עבודתו משלם על הדלק.